Konkurrence: Vind proteintilskud fra LinusPro

Super mænd: Eliteløberen Henrik Them

11822697_10153586848371081_6863707149873155268_n

Jeg hedder Henrik Them. Er 33 år. Bor til daglig i indre København. Jeg har mit firma ( Team Thempo), hvor jeg rådgiver private/ virksomheder i hvordan de bliver en bedre og klogere løber. Er desuden tilknyttet diverse dagblade som løbeekspert. Samt speaker atletik på Eurosport. Ved siden af mit arbejdsliv er jeg maraton løber. Er dansk mester på distancen , og træner pt op imod en kvalifikation til OL næste år i Rio. Hvilket kræver en tid under 2.15.15.

Hvad betyder sundhed for dig?
Det betyder rigtigt meget for mig Jeg tænker meget i hvordan jeg giver min krop optimale betingelser for at opnå mine sportslige ambitioner. Ser lidt min krop som en bil der har brug for brænstof i at kunne fungere ordenligt. Pt arbejder jeg meget med a være bedre til at kunne håndtere pressede situationer dvs være bedre til at stresse af og restituere. Dette gør jeg via Yoga, meditation og udstrækning.

Hvornår begyndte du med at træne? Og hvad fik dig til at begynde?
Jeg har altid trænet. De første mange løb jeg efter en bold. Spillede fodbold, Troede jeg var den nye Michael Laudrup. Da jeg var 17 fandt jeg ud af dette ikke var muligt, og begyndte at gå til atletik.  Jeg løb under 16 min på en femmer ved at træne 1-2 gange om ugen i nogle måneder. Kort tid efter var jeg på landsholdet, og resten er historie.

Hvordan spiser du typisk i løbet af en dag? Og lever du efter bestemte kostprincipper?
Jeg spiser stor mængder mad. Ofte bliver folk overrrasket over hvor meget jeg kan indtage. Tænker meget over at få nok energi, så jeg kan holde til den træningsmængde jeg byder kroppen. Spiser store mængder kulhydrat ( ris, pasta, kartofler),  samt masser af fisk, kylling, Kalkun, brød. Tænker ligeledes på at få godt med proteiner, så det er ikke unormalt jeg spiser æg, avocado, hytteost, skyr op til flere gange om dagen. Jeg giver også kroppen mulighed for at få noget sødt. Så ja, jeg drikker også Cola og spiser slik samt chokolade. 🙂

Hvornår spiser du ”usundt”?
I min verden er intet usundt så længe man ikke overspiser et bestemt produkt.

Hvordan kunne en normal træningsuge se ud for dig ?
Jeg løber typisk mellem 120- 160 km om ugen. Det hårde er ikke mængden. Men de intenstive pas 2-3 gange om ugen, hvor jeg giver den gas på intervallerne. Laver desuden styretræning, yoga og andre forbyggende trænings øvelser. Har normalt 12- 14 pas om ugen.
11828771_10153586848191081_8808976996712019049_n

Hvordan motiverer du dig selv til at komme ud af døren, hvis lysten mangler?
Jeg kigger på et billede af RIO på min telefon, så ved jeg hvorfor jeg skal afsted.

Har du nogle mål i forhold til din træning – og din sundhed i fremtiden?
Se hvor langt jeg kan komme ned på maraton distancen, samt prøve at finde harmoni mellem mit private liv, arbejde og min sport.
11872318_10153586850101081_5957001976036280149_o

Hvad siger dine venner og familie til, at du lever på den måde som du gør?
De støtter mig i projektet, hvilket jeg er yderst taknemmelig over.

Hvornår er kvinder sundest i dine øjne?
Kvinder, der hvile i dem selv og har fundet den optimale balance i deres liv.

Hvorfor vil du gerne fremstå som et sundt forbillede på www.mayadroem.dk?
Fordi jeg bruger hele min dagligdagen på at optimering ( kost, søvn, træning, restitutation) så jeg kan præstere bedre rent idrætsmæssigt. Samt tænker over hvordan jeg kan finde balancen i tilværelsen. Uden den kan den hårde træning være ligegyldigt.

Hilsen Henrik
11825803_10153586853056081_5923965667360186467_n

   

1 kommentar

  • Mia Hansen

    Han er min løbetræner lige nu. Og er en skide dygtig en. Jeg kan pludselig løbe 6 km i okay tempo, efter 2.5 mdr under Henriks vinger. Og jeg gik fra at være nybegynder . Han er VILD dygtig, de varmeste anbefalinger herfra 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Konkurrence: Vind proteintilskud fra LinusPro