Coaching og om at bede en professionel om hjælp

Sunde piger: Sarah Posin

sarah1    Mit navn er Sarah Posin, jeg er 25 år gammel og arbejder til dagligt som blogger, hvor jeg både blogger for mig selv og woman.dk. Her inspirerer jeg til en sund livstil med træning, opskrifter, sunde alternativer og deler en masse tips og tricks til hverdagen.
Derudover er jeg personlig træner hos Fisker-performance, hvor jeg både laver personlig træning og holder forskellige bootcamp forløb. Jeg debuterende i bikinifitness i 2014, hvor jeg løb med overall trofæet og har sidenhen konkurreret i udlandet.
For mig er en sund og aktiv livstil er en stor del af det liv jeg lever i dag, men dog lever jeg ikke et fanatisk liv på trods af min fortid som bikini atlet. Jeg elsker at prøve nye sportsgrene, men det der fylder mest er helt klar styrketræning og crossfit. Jeg synes det er super fedt at få sved på panden, presse sig selv og opbygge en sund og stærk krop.

Hvad betyder sundhed for dig?
En sund hverdag er en vigtig del af mit liv, da det giver mig energi og glæde. Det er derimod også vigtigt at have en del af begge verdener, hvor der både er plads til sunde retter, men også snoller og lidt sjov og ballade i weekenderne.
På trods af at have konkurreret i en fitness verden, lever jeg ikke et fanatisk liv, hvor der sættes regler op. Det er klart at i konkurrence perioderne er det mere ekstremt, men når jeg er udenfor konkurrence, lever jeg et liv med min sunde fornuft og jeg elsker at give min krop det den har brug for, i form af træning og sund kost.
Jeg forsøger så vidt muligt at udgå sukker i hverdagen, hvor der i weekenderne er plads til at være mere fri. Det er for mig den helt rette balance for en sund livstil, hvor der er plads til alle livets gode aspekter.

Hvornår begyndte du med at træne? Og hvad fik dig til at begynde?
Jeg startede som de fleste piger, på de sædvanlige hold i Fitness World. Stram op, Puls styrke og hvad de ellers hedder. På det her tidspunkt mødte jeg min nuværende kæreste, som lærte mig en hel masse om styrketræning og senere hen Crossfit. Fik hurtigt blod på tanden og jeg så hvordan hård træning og sund kost hurtigt skabte resultater. Derfor satte jeg mig et mål med min træning – det var så her Bikini Fitness kom ind i billedet.

sarah2

Hvordan spiser du typisk i løbet af en dag? Og lever du efter bestemte kostprincipper?
Jeg har efterhånden levet på en kostplan længe og kan derfor godt have svært ved at forklare hvordan jeg spiser, fordi det netop kører på rutinen. Jeg spiser typisk 5 måltider på en dag: Morgenmad, middagsmad, frokost, aftensmad, nat snack.
Til morgenmad får jeg: 60 g havregryn med mærk, 30g protein pulver, 15 g mandler.
Til mine 3 andre måltider, får jeg: ca. 100-150 g kød, 200-250g grøntsager, 40-45 g kulhydrater og 15 g fedt.
Jeg forsøger at variere mine måltider og afprøver gerne alle mulige forskellige og til tider lidt mærkelig alternativer. Umiddelbart ville man tænke at jeg spiser ekstremt kedeligt og tørt, men kun fantasien sætter grænser for hvad man kan lave og tænk engang at alle de ting vi hungre efter, på en eller anden måde kan laves i en lidt sunder udgave. Det synes jeg er helt fantastisk!
sarah3sarah4

Hvornår spiser du ”usundt”?
Jeg har ca. 1-2 dage i ugen, hvor det er tilladt at have plads til lidt lækkert. Her er jeg ofte ude at spise, til brunch med veninderne, snoller i biffen eller hvad man nu lige har lyst til. Det skal dog også siges at bliver jeg tilbudt et stykke kage i løbet af ugen, takker jeg sjældent nej til et stykke 😉

Hvordan kunne en normal træningsuge se ud for dig ?
Jeg træner typisk 5 dage i ugen, med 2 hvile dage fordelt ud på ugen. Mit program lige nu ser således ud:
Ben/mave
Bryst, triceps og skulder
Ryg, biceps
Skulder, baller
Ryg, mave

Jeg køre typisk 3 sæt af hver øvelse, med 8-12 gentagelser. Jeg har sjældent cardio på programmet, men kan indimellem godt lidt at brande lidt energi af ved lidt HIT eller til en Crossfit workout.Det svinger lidt i perioder, nogle gange har jeg mere lyst til crossfit, andre gange er det styrketræning. Jeg har ingen mål med min træning lige nu, så for mig er det vigtig at lave den form for træning som motiverer mig, så har jeg mere lyst til at tage en tur i svømmehallen og svømme nogle baner, så er det ikke fordi det ødelægger min træningsuge.

Hvordan motiverer du dig selv til at komme ud af døren, hvis lysten mangler?
Træning har været en kæmpe stor del af mit liv i forbindelse med konkurrencerne og er stadig en del af min hverdag. Jeg prioritere helt klart den time i fitness centeret, fremfor tiden ved fjernsynet, så jeg ser det derfor ikke som en sur pligt. Nogle dage er selvfølgelig bedre end andre og jeg har også dage hvor jeg har svært ved at komme afsted. Det er typisk de dage hvor jeg vil ligge min hviledag, så jeg kan vende tilbage i centeret med motivation for træningen.

Har du nogle mål i forhold til din træning – og din sundhed i fremtiden?
Hvad angår konkurrencer, så står der ikke nogen på tegnebrættet i den nærmeste fremtid, om der kommer det er endnu ikke sikkert. Som tiden er nu, elsker jeg at kunne videregive mine erfaringer til andre piger, som ønsker at opnå resultater med deres træning og ellers eksperimentere jeg med masse nye øvelser, forskellige sportsgrene og prøver at finde glæde i det at leve et liv med en fin balance imellem træning og det som livet egentlig handler om.Mit mål i forhold til træning og den sunde livstil er egentlig at kunne inspirere og fortælle andre piger hvordan de sagtens kan opnå flotte resultater uden at have et anstrengt forhold til kost og træning.

Hvad siger dine venner og familie til, at du lever på den måde som du gør?
Op til min konkurrencer var de en smule skeptiske og en smule bekymret for mit helbred og den måde jeg skulle leve mit liv på. De har derimod altid været enormt støttende og bakket mig op i mine beslutninger og et eller andet sted tror jeg bare de synes det er fedt at jeg har valgt at leve et liv med fokus på sundhed, fremfor et liv hvor sundhed ikke står i første prioritet.
sarah6

Hvorfor vil du gerne fremstå som et sundt forbillede på www.mayadroem.dk?
Jeg blogger mest af tiden om hvordan man får resultater med træning, hvilke sukkerfri kager man kan bage og hvilket tøj der sidder bedst, derfor vil jeg gerne være en del af Maya’s sunde piger, fordi jeg netop mener at det er vigtig at vise hvordan et sundt liv har flere sider og ikke kun omhandler sukkerfri og kalorielette opskrifter. Men derimod handler om hvordan vi kan gøre plads til begge verdener.
Det at konkurrere i en fitness verden, skaber hurtigt et indtryk over hvilket liv man lever og det er hverken det udseende eller den livstil som jeg vil fremstå som værende sund. Jeg har prøvet lidt at begge verdner og kan helt klar fortælle hvilken del jeg synes er sjovest, nemlig balancen imellem det hele.
sarah5

Tusinde tak for i tog jer tid til at læse med!
I er mere end velkommen til at følge med på instagram eller vende snuden forbi min blog www.sarahposin.com eller på instagram @sarahposin

Ha’ en dejlig dag!
De kærligste hilsner
Sarah Posin
sarah7

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Coaching og om at bede en professionel om hjælp