★ Tips til at være sund på budget

★Træningsprogram: Ben + Mave

IMG_0846

Jeg spurgte på instagram, om i ville have dagens træningsprogram. Måske var det et retorisk spørgsmål egentligt, for i SKAL have dét. Det var simpelthen så godt, og mega mega mega hårdt.  Jeg havde selskab af min søde veninde, det tog os 2 timer inkl. hyggesnak. 🙂

Ben + mave 08.03.16
★ Cardio: 3 km løb + 1 km gang. (kan gøres før eller efter)
★ Squat dropset: 2 sæt af 4,6,8,10 gentagelser.
Du starter tungest og tager 4 gentagelser, så tager du lidt vægt af, og tager 6 gentagelser… osv… Du tager altså de 4-6-8-10 gentagelser i ét sæt, og har kun den minimale pause, hvor du tager vægt af. Hold en lang pause – og gør det igen.  Fx: 50 kg, 45 kg, 40 kg, 35 kg.

Dødløft stående på lav box (for en længere “range of motion”):  3 sæt x 8 gentagelser .
Hvis du er nybegynder så nøjes med almindelig dødløft.

 Boxjump / Air-bike / Swings med kettle bells.  20 sekunder på hver station, 3 runder i alt.

Kettebells situps & Russian twist:  3 x 12 gentagelser

Trx-hofteløft + planke med twist: 3 sæt af 10 gentagelser

God fornøjelse 🙂
Maya

   

4 kommentarer

  • Asta

    Jeg har et spørgsmål som jeg har gået og tænkt over.
    Hvad for man mest ud af?
    lav vægt – mange gentagelser
    høj vægt – få gentagelser

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Maya

      Hej Asta.
      Det kommer lidt an på ens mål om det er: Udholdenhed, Styrke, Større muskler.
      Mit bedste råd er at variere… Så man kører 4 uger med det ene og så 4 uger med det andet.
      jeg træner tungt med 6-8 gentagelser… Det får jeg mest ud af 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Asta

      Okay – hvis det nu er styrke og toning, hvad ville du så anbefale?

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Maya

      At gøre lidt af hvert 🙂
      Men jeg vil foretrække fokus på tungt og få gentagelser… men det skal jo være så tungt at man ikke kan kører 12 gentagelser, når man kun skal kører 8 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

★ Tips til at være sund på budget