Træning og hygge med Mette Lyngholm

En træningsuge i mit liv ★ Uge 11

IMG_0846

Tights Langærmet tshirt (kun 159kr) – Træningssko  annonce-links.

Det er nok flere måneder siden, at jeg har delt min træning for en hel uge. Jeg tænker, at det kunne være ret sjovt for jer at se.  Derfor har jeg prøvet at skrive det så detaljeret som muligt. Det er måske lidt en atypisk uge, da jeg har haft 2 x yoga på – og det dyrker jeg ellers aldrig. Derudover har jeg haft mange træningsaftaler, som gør at det kan være lidt svært at få det hele til at passe.  Det har dog været super godt – og jeg får meget ud af at træne med andre. To personlige trænere på én uge er heller ikke dårligt, jeg er heldig med de træningsveninder jeg har 🙂 ..  Jeg har kun haft 1 hviledag, hvor jeg så dyrkede yoga. Det betyder så også at nok holder hviledag i morgen, mandag!
Hvis i synes om indlægget, så må i meget gerne give lyd, da jeg rigtig gerne vil vide, hvilke indlæg i finder inspiration i.

Mandag: Jeg træner med Marie Louise Cramer i hendes nye fede studie “Cramers studie”. Vi træner lidt bulgarsk split squat, one arm rows, chin ups og en masse sjove parøvelser, som jeg har delt nogen af på instagram.
Tirsdag: Cykling-transport 15km.  Jeg er lidt træt i kroppen og vælger at tage en times flowyoga i Fitnessworld. Jeg er så stiv og usmidig, så jeg burde virkelig virkelig virkelig gå til yoga. Jeg har en god følelse i kroppen bagefter. Min veninde er instruktør, så hun guider mig heldigvis en del under timen.
Onsdag: Jeg passer min venindes hund, så vi går 6,5 km. Senere løber jeg 5,5 km. Det er simpeltgen det mest fantastiske vejr.  Jeg henter derudover min kæreste på arbejde, så jeg ender med at gå/løbe over 18.000 skridt i dag!
Torsdag: Dagen starter i Fitnessworld. Jeg løber først 3 km. 1 km rolig tempo.  1km med 40 sekunders spurt og 20 sekunders pause. og til sidst 1 km med 20 sekunders spurt og 10 sekunders pause. På de sidste 2 km skruer jeg op for tempoet, hver gang der er gået 1 minut.  Jeg øger med 0,5 km/t – og ender med en meget god fart. Dernæst træner jeg ryg + biceps.  Jeg starter med en challenge: Hvor mange chin ups kan jeg tage på 10 minutter? Jeg tager én af gangen – og ender på 36 stk. Kører derudover pulldown og én arms pull down + biceps curls. Jeg slutter af med lidt udstræk og foamroller.
Fredag: Jeg har en træningsaftale med Mette Lyngholm. Hun er personlig træner og styrer derfor slagets gang. Vi kører glutebridge, lunges, dødløft og jeg træner mave.  Senere på dagen får jeg lyst til at løbe en tur, når at løbe 3km – men må stoppe pga. mavesmerter og går de sidste 2 km hjem, ØV!  Snupper 10 minutter på foamrolleren da jeg komme hjem.
Lørdag: Jeg har en træningsaftale med Julie Bruun.  Det er hendes første rigtige træning efter hun har fået en søn, men hun giver den max gas alligvel. Vi træner bryst, triceps, skuldre og mavemuskler, hvilket tager ca. 1,15 i alt.  Derefter tager jeg til Flow Yoga, hvor min veninde Louise er instruktør. Det går meget bedre end første gang, men der er lang lang lang vej endnu til smidighed. Senere på dagen går vi en lang tur.  I alt har jeg gået 9,5 km i dag.
Søndag: Jeg tager i fitness for at dyrke cardio. Jeg cykler ca. 45 min på spinning cyklen.  Først 10 min rolig opvarming.  Dernæst 10 minutter  skiftevis 1 min siddende/stående.  Derefter 10 minutter med 15 sek spurt siddende og 30 sek stående.  Afslutningen var 10 minutter , hvor man hver 15 sek skruer op for belastningen. Når man ikke længere kan sidde ned, så rejser man sig op og fortsætter. Når man ikke længere kan skrue mere på, skruer man belastningen næsten af – og tager endnu en tur op af bakken.  Jeg nåede 4 ture op af “bakken”. Nedkøling: 5 min. Derefter lavede jeg lidt forskellige øvelser med medicinbold og battlerope for lige at presse citronen. Hårdt!

Hvordan har jeres træningsuge set ud? Maya

   

7 kommentarer

  • Okay Maya, er det nu jeg skal føle mig doven;-)
    Ej det er dælme sejt at du træner så meget, hatten af for det.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Maya

      Hej Helena – nej det skal du ikke!
      Det er netop et af mine argumenter for ikke at dele mit program, for det skal ikke vække nogle dårlige ting i jer 🙂
      Jeg havde nærmest fri i sidste uge -så jeg havde meget tid.. Og så var vejret jo mega godt 🙂 …
      Du gør det helt sikkert rigtig godt!!!
      Knus

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Caroline

    Jeg synes det er mega fedt at hører om din træning.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sally

    Fedt indlæg! God inspiration til hvordan en træningsuge kan se ud.
    Min så sådan her ud:
    Mandag: 13 km løb på løbebånd med hastighed mellem 11 – 12 km/t. + styrke af ryg på maskine
    Tirsdag: 7 km løb på løbebånd + yoga
    Onsdag: pause
    Torsdag: 7 km løbebånd + lidt ryg træning + yoga
    Fredag: 10 km løbebånd + lidt styrke til armene
    Lørdag: en 1/2 time på trappemaskinen + balle træning.
    Søndag: pause
    Og så ingen træning den næste uge, da jeg ikke kan finde tid pga. Rejse til London. Men vil gerne skrue ned for løb og op for styrketræningen.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise

    Hej Maya,
    Hvordan laver en-arms-pulldown?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Maya

      Hej Louise. Jeg laver den, hvor jeg sidder “modsat” på en skrå bænk.. I et kabel stativ.. Så sætter jeg bare et greb i.. Og finder en passende afstand.. Sørger for at jeg holder mig “lige” fx. ved at holde modsatte hånd fast på bænken… Giver det mening? 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Træning og hygge med Mette Lyngholm