60 minutters stationstræning - Så er ugen i gang!

11 tips til en sund madpakke

2016-02-02 16.02.29-1
Sommerferien er nok ved at være ovre for de fleste, derfor har jeg i dette indlæg samlet 11 tips til en sund madpakke. En god madpakke skal give en energi til skole og arbejde – og holde blodsukkeret stabilt. Det er mange timer om dagen man kan være på farten, så det er vigtigt at få en sund kost. Hvis man ikke er forberedt, så kan det ende med hurtige og usunde løsninger. Her kommer mine bedste tips.

11 tips til en sund madpakke

1.Mange grønsager  – gerne den grove slags, som også giver en god mæthed. Det anbefales at spise 600 g frugt og grønt om dagen, og det betyder altså at du med fordel kan placere ca. halvdelen på din arbejdsdag, så du er sikker på at du når i mål.

2.Gode proteinkilder: oksekød, kylling, æg, hytteost, skyr, linser, kikærter, laks, rejser osv.

3. Få gerne gode kulhydrater, som giver dig god energi til dagen. Gå efter fuldkorn fx. rugbrød.

4.Det sunde pålæg: Gå efter magert kød, fx. kylling og kalkun – Gå efter nøglehulsmærket!

5. Husk det sunde fedt: nødder, avocado, olie mm.

6.Undgå fastfood og forarbejdet mad.

7. Spis gerne fisk 2 x om ugen: . Fx. tun, makrel, fiskefrikadeller.

8. Variation: Du behøver ikke spise det samme hver dag.

9.Forberedelse: du kan sagtens lave madpakken dagen i forvejen.

10. Brug rester: Har du rester fra aftensmaden så brug dem. Det er både godt for at sikre minimalt madspild og godt for din økonomi.

11. Væske: Hav en vandflaske med.

Maya

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

60 minutters stationstræning - Så er ugen i gang!