Trine Theodora: Min Sundhed

Løbeprogram: Fra 5 til 10 kilometer på 8 uger

dsc_1443

Kari traa vinter tights // Kari traa vinter løbejakke  

Jeg er begyndt at løbe igen. Mit mål er 10 km – uden pause. På nuværende tidspunkt kan jeg løbe 5 km uden pause – jeg har løbet 7 km men så har det været med et par pauser.  For mig er det utrolig vigtigt at jeg går stille frem, og derfor vil jeg prøve at følge et løbeprogram.  Jeg mærker ikke noget til min hofte/bækken og knæ, som ellers har drillet. Jeg går hos Aarhus Osteopati  hos både Ivar og Fysioterapeut Tine Thomsen. Jeg har fået behandlinger og øvelser, og det har bare haft en virkelig god effekt. Det er rigtig vigtigt for mig, at jeg ikke risikere at blive skadet igen, så derfor går jeg stille frem – og lytter altid til kroppen.

Jeg forsøger at komme afsted 3 x om ugen.  Det tror jeg, at der skal til for at ens konditions forbedre sig markant. Der har dog også været uger, hvor jeg kun har løbet 1-2 x.  Jeg løber meget tempo-løb, fordi det hurtigt forbedre min form. Faktisk får jeg også en bedre løbestil, når jeg løber hurtigt.

Jeg har derfor fået Tine Thomsen til at give et bud på et løbeprogram, som kan få dig i form til at løbe 10 km. Tine er fysioterapeut, udannet løbetræner, tidligere konkurrece løber samt  specialist i løbeskader og træningsoptimering.
Så er der nogen af jer som også vil være med til at løbe 10 km?

Fra  5 til 10 kilometer på 8 uger
skaermbillede-2016-11-16-kl-17-26-31

SHOP: LØBESKO TIL KVINDER // LØBETØJ TIL KVINDER 
Maya

 

6 kommentarer

  • Nathja

    Hej Maya. Hvordan gik det for dig med at gennemføre programmet? 🙂 og har du gang i et nyt løbeprogram nu? Jeg har taget hul på min tredje uge og jeg er ekstremt begejstret for de intervaller, der er på programmet! Om 6 uger, når jeg i mål med de 10 km! 😀 Men så har jeg brug for et nyt mål 😉 har du eventuelt et lige så fedt program. Fx til ‘bliv hurtigere på en 5’er’, ‘bliv hurtigere på en 10’er’ eller til at kunne løbe en længere distance?
    Stort tak, fordi du delte dette løbeprogram! 😀 og rigtig god aften herfra! Vh Nathja

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Maya

      Hej Nathja! :)Dejligt du har glæde af programmet. Lige nu løber jeg ikke med program. Jeg har kun plads tl 2 løbeture pr. uge lige nu pga ytravlhed.. Så jeg løber en lang og langsom – og en kortere med intervaller 🙂 .. Jeg vil spørge min fysioterapeut om hun kan lave et af de programmer som du nævner 🙂
      Jeg overvejer også at få hende til at lave et fra 10 km til halvmarathon program 🙂

      KH. Maya

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nathja

    Det lyder bare rigtig godt! Det er meget værdsat! 🙂 ‘Fra 10 til halvmaraton’ kunne jeg også godt være frisk på! 😀 Ser frem til flere programmer 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Trine reingaard

    Hej Maya. Er lige startet på programmet inden jeg skal gennemføre min første 10 km til september. Når der står “hurtigt” på programmet. Fx skiftevis 500 m hurtigt og 500 m langsomt. Hvor hurtigt snakker vi så? Skal man give sig max på de 500 m. Er der noget man kan gå efter?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Maya

      Hej Trine. 🙂
      Ja det man selv definerer som hurtigt tempo. Det skal ikk være all-out 🙂

      KH

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Trine Theodora: Min Sundhed