Løbeprogram: Fra 5 til 10 kilometer på 8 uger

Lækre müsli barer med chokolade

skaermbillede-2016-11-17-kl-15-53-11

Haps, i en enkelt mundfund er sådan en müslibar hurtigt væk. Jeg elsker sådan én, som et lækkert mellemmåltid eller når lækkersulten melder sig. De er utrolig nemme at lave!  🙂 Du kan både bage dem, eller du kan lade dem stå på køl. Det afhænger lidt af hvilken konsistens du ønsker. De bliver fastere hvis de bliver bagt.

Müsli barer med chokolade
100 g dadler
15 g kokosolie
40 g honning
20 g peanutbutter
150 g müsli (jeg brugte en økologisk havremüsli med æble og tranebær)
ca. 30 g Mørk chokolade
Topping: Kakaonibs

Blend dadler, kokosolie, honning og peanutbutter.
(du kan også mose dadlerne med en gaffel og blande de resterende ingredienser i)
Afmål müslien og tilsæt den til dadelmassen.  Det nemmeste er at bruge hænderne til at få det til at hænge sammen.
Når du har en ensartet masse trykker du den ned i en bageform med bagepapir.
Bag dernæst barerne ved 200 grader – ca. 10-15 min.
Du kan også undlade at bage dem – og blot sætte dem på køl til de “sætter” sig.
Smelt chokolade over vandbad og fordel over barerne.
Sæt evt. barerne på køl for at chokoladen sætter sig.
Skær dem ud i passende stykker.
Opbevar i en tæt beholder. Jeg foretrækker på køl.

Maya

   

5 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Løbeprogram: Fra 5 til 10 kilometer på 8 uger