EF sprogrejser

Jeg træner, selvom jeg er på ferie!

Jeg er lige nu i Barcelona, hvor jeg tager et kursus i spansk. Jeg har meldt mig ind i fitnesscenter hernede, og det er måske lidt mærkeligt, når jeg kun skal være her i 2 uger. For mig er det enormt vigtigt for mit velbefindende at jeg er fysisk aktiv, og allerede efter et par dage uden træning kan jeg mærke, at jeg ikke føler mig som mig selv. Vi ankom søndag aften – og mandag og tirsdag var der virkelig meget at se til  med udflugter og skole. Onsdag skulle jeg først møde kl. 14, så jeg havde god mulighed for at finde et sted at træne. Jeg vidste ikke, hvor der var et fitness, og det tog mig faktisk mere end en time at finde et. Det var først det 4. fitness. hvor der var åbent – og hvor man kunne købe et kortere medlemsskab. Fitnesscenteret hedder DIR – og er en af de største kæder her i Barcelona. Det er SÅ luksuriøst – og der er Spa og alt muligt. Jeg har ikke set et fitnesscenter som dette i Danmark, så jeg synes faktisk det er lidt en oplevelse. Hvis du skal til Spanien så kan jeg i hvert fald anbefale dig denne kæde, hvor der både er holdtræning og almindelig fitness.
Jeg har trænet onsdag, torsdag, fredag og så vil jeg tage afsted i dag, så det er nææsten det samme som hjemme. En hollandsk pige, som jeg snakker meget med hernede, har også meldt sig ind – så vi kan gå der sammen nogle gange. Andre gange er det bare virkelig dejligt at tage derhen alene, det er godt med lidt Maya-alene-tid, når man er så meget “på” hernede.
Fitnescenteret ligger 1 min fra vores lejlighed, så det var utroligt at jeg ikke så det, og i stedet vandrede hele området rundt. Det er selvfølgelig meget nemmere at tage derhen, når det er så tæt på.  Jeg føler ikke jeg går glip af noget, bare fordi jeg tager i fitness 1 times tid i løbet af dagen. Hernede spiser man meget sent, så jeg kan fx træne ved 19-20 tiden – og så kan jeg gå hjem i bad før vi skal ud at spise.
Foruden at gå i fitness så går vi virkelig meget – i går gik jeg 22.000 skridt, det skal man heller ikke undervurdere. Man går altid meget når man er i en storby. Det kan være en god måde at være aktiv på, og man ser meget mere, end hvis man tager metroen.
Jeg er generelt altid åben for muligheden for at træne. I går da vi var på stranden var der et stativ, så kunne jeg lige tage et par  pull ups – og så svømmede jeg også lidt i havet. Jeg gør det virkelig bare fordi jeg godt kan lide at være aktiv, og fordi jeg synes det er sjovt.
Der er absolut ingen “tvang” i det for mig. Jeg kunne selvfølgelig godt holde fri 1-2 uger fra træning, hvis jeg ville, men det har jeg slet ikke lyst til. Jeg elsker at træne, og det er bare så stor del af min hverdag – og mit liv.  🙂

Jeg er altid aktiv når jeg er på ferie. Jeg tager til Marbella Fitness Camp to gange i år, som er en decideret træningsferie. Jeg er dog også altid aktiv på almindelige ferier, og vælger gerne et hotel med fitness. Jeg tror bare, at det er noget der ligger i min DNA – eller måske bare min opdragelse. Jeg har været vant til at have løbeskoene med i kufferten, eller leje cykler og kører rundt. Jeg synes det er en fed måde, at holde ferie på – og der er jo stadig masser af tid til at slappe af – og hvad man ellers vil.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om I er aktive på ferien – eller om det er noget i vil overveje? 🙂