Min første gang på ski i 10 år

En tiltrængt pause fra hverdagens trummerum

Annonce for Tysk Turist Information / Ein Smuttur
I går aftes til midnat kom vi hjem fra vores smuttur til Tyskland. Selvom en rejse altid kan føles lidt lang, så var det en rigtig hyggelig tur hjem. Min veninde og jeg så serier, spiste slik og fik en lille lur…

Vi har været 4 dage i Harzen på en forlænget weekend inviteret af Tysk Turistinformation, som også havde planlagt et spændende og aktivt program for os.  Læs mere her & her.
I går startede vi dagen med morgenmad på Café Peters som lå lige ved siden af hotellet. Det var den fineste café, som var som taget ud af en anden tid. Vi fik en skøn morgenbuffet – og med maverne fyldte begav vi os ud på dagens udflugt.
img_9989Turen gik til Baumwipfelpfad og Burgberg, som er et smukt område at vandre i. Selvom regnen silede ned, så havde vi smilet på. Det var virkelig hårdt at vandre til toppen af bjerget, og vi fik virkelig pulsen op. På vejen ned tog vi en svævebane som blot tog 3 minutter, hvilket var betydeligt mindre end den hårde tur op. Det var skønt med frisk luft og motion inden vi skulle rejse hjem. Faktisk havde vi 10.000 skridt på kontoen, da vi satte os i toget klokken 16.

Processed with VSCO with fp8 preset

Det har virkelig været en skøn smuttur til Tyskland med min bedste veninde Emmelie. Vi har virkelig hygget os. Vi har været kulturelle, været aktive – blandt andet en hel dag på ski, vi har spist skøn mad, drukket vin i vores spa, spist masser af chokolade og sovet skønt i himmelsengen på Plumbohms Hotel.
Jeg har lavet en lille video med turen her:

I en travl hverdag er det ikke altid, at man ser hinanden så meget. Når man har hele 4 dage i hinandens selskab, så når man dybere i samtalerne, og det bliver ikke bare den almindelige hverdagssnak.  Jeg tror virkelig, at vi begge trængte til at komme lidt væk fra hverdagens trummerum og bare glemme alt om arbejde osv. for en stund. Jeg synes virkelig, at man kan nå meget på en forlænget weekend, når man har lagt et program i forvejen. Jeg synes helt klart, at Tyskland er værd at besøge, uanset om det er for et par dage eller en uge. Det er så stort et land, som rummer så mange muligheder, uanset om man kan lide at være kulturel, shoppe, slappe af eller at være aktiv. Jeg var særligt begejstret for de mange aktive muligheder!
Jeg kunne godt tænke mig at komme tilbage og prøve at mountainbike, klatre og nyde den fine natur på vandreture, når det bliver lidt lunere.  Emmelie og jeg har allerede talt om, hvornår vi kan tage endnu en weekend ud af kalenderen til at rejse afsted igen.  Det er altid skønt, at have noget at se frem til.

Processed with VSCO with al1 preset

Hvis I har nogle spørgsmål til vores tur, så må I endelig skrive i kommentarfeltet. <3