Projekt #Fitefterferie

11791729_10153434329111745_419959136_n

Jeg kom hjem fra ferie søndag nat, efter 14 dage i Kroatien.  På ferien har jeg på ingen måde holdt mig tilbage – og jeg har spist præcis som jeg ville.  Jeg lavede endda en “minimum 1 is om dagen”-regel, hvilket betød at jeg næsten hver dag fik en stor is!  Derudover har vi spist meget ude og valget faldt ofte på de lækre Kroatiske pizza’er.  Derudover har jeg spist massere af usunde snacks når vi lå på stranden og svedte…  Jeg har nydt at have ferie, det er så sundt for krop og sjæl… Da jeg kom hjem og hoppede på vægten vejede jeg til min store overraskelse præcis det samme, som da jeg tog afsted.  Jeg ved godt at der er ændret noget i muskel og fedt-fordelingen, da jeg kun har trænet overkroppen på ferien – og ikke kroppens største muskler i underkroppen…   Jeg kan også godt se på min mave at den er mere blød end inden ferien.
Derfor starter jeg nu et lille projekt med mig selv: #Fitefterferie!  Det skal ikke tages så højtideligt, som et virkeligt projekt.  Det betyder bare overordnet set at jeg skal tilbage til mine gode sunde vaner… 🙂  Målet er ikke vægttab – men bare en lille opstramning på kost og motion.  Mest af alt så gør jeg det fordi jeg har lyst – jeg føler min krop har brug for sund næring.  Jeg har overskud – og motivation!
Jeg  har stadig 4 ugers sommerferie og her de første par uger er jeg på Fanø.  Jeg nyder at gå lange ture og cykle mountainbike når jeg er herovre – og det er jo et perfekt supplement til min styrketræning.  Jeg tager som regel til Esbjerg for at træne, så der har jeg også 2 km gang hver vej.  Derudover vil jeg stadig afslutte min træning med enten 15 min HIIT eller 30 min LISS-cardio. Oversat betyder det bare at enten tager jeg 15 min med høj puls fx. roning eller interval-løb  eller også tager jeg 30 min mere rolig cardio fx. crosstraineren eller gang på løbebåndet.
Med hensyn til maden vil jeg fokusere på rene naturlige råvarer.  Det er jo en luksus at være hjemme hos sine forældre, hvor køleskabet altid er fyldt med økologisk frugt, grønt mm.  I dag har jeg spist skyr med bær til morgenmad, og ovenstående frokost.  Det kommer nok til at være meget i den retning jeg vil spise den kommende tid.  Jeg vil forsøge at få færre kulhydrater, dog vil jeg ikke udelukke dem!!   Min kost vil aldrig blive totalt fanatisk, der skal være plads til hygge engang i mellem – det behøver bare ikke at være hver dag 🙂 ..

Maya

11774448_10153434350656745_1225324511_n 11774524_10153434350641745_1079798875_n

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.