Overkropstræning med ekstra syre til skuldrene!

2015-08-07 18.45.13-2
Dagen startede kl. 05.45, da vækkeuret ringede – og først kl. 16.00 var jeg hjemme fra praktik. Det krævede derfor stod overtalelse  og en energidrik, før jeg tog afsted mod fitnesscenteret.  Jeg måtte også lige sige til min kæreste: “Sig til mig, at jeg skal tage afsted”, og det gjorde han så – og så tog jeg ellers glad afsted.  Jeg var virkelig ør efter en lang dag, men sagde til mig selv: Du træner bare 30 min – og så kan du gå hjem igen. Da jeg først var i gang havde jeg dog masser af energi. Der er jo forskel på at være træt i hovedet og træt i kroppen – og fysisk var jeg frisk! Dagen i dag stod på overkropstræning, en lidt mere traditionel opbygget træning, end den metcon træning jeg har delt med jer på det sidste.  Jeg kører ik noget fast program pt. men prøver at holde mig til skiftevis overkrop/underkrop.  Der kan dog godt være et forskelligt fokus fra gang til gang, og i dag var det særligt skuldrene der kom til at syre. Jeg tænker ofte, at min krop ikke ændre sig så meget, MEN mine skuldre har virkelig fået vokseværk!  I må meget gerne kommentere, om det giver mening for jer at jeg deler programmerne.  Er det god inspiration? 🙂

Barbell = Vægtstang
Dumbell = Håndvægte

Overkropstræning
Opvarmning: 15 min crosstrainer  – let belastning.
Chin ups: 5 sæt af 3-5 gentagelser.
Barbell Rows: 3 sæt af 8 gentagelser
Incline dumbell chest press: 3 sæt af 8 gentagelser
Barbell pushpress : 4 sæt af 6 gentagelser
Superset A1: Cable lateral raises: 4 sæt af 6 gentagelser
A2: Facepull: 4 sæt af 6 gentagelser
Superset B1: Biceps curls: 3 sæt af 12 gentagelser
B2: Hammercurls: 3 sæt af 12 gentagelser
Superset C1: Front raises dumbell: 3 sæt af 8 gentagelser
C2: Lateralraises: 3 sæt af 8 gentagelser.
Køres evt. på en skrå bænk, hvor du ligger på maven.
Cardio: 10 min crosstrainer + 10 min stairmaster.

Obs. jeg er ikke personlig træner eller ligende – og programmet er opbygget på egen erfaring 🙂
Maya

3 Comments
  1. Synes det er fedt du ligger træningsprogrammer ud! Det er rart med inspiration til sin egen træning 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.