10 forslag til interval-løb★

2016-02-12 15.57.13

Jeg både elsker og hader interval-løb. Jeg hader det lidt, fordi det altid er helt vildt hårdt, men jeg elsker det fordi det hurtigt forbedre min form – og giver mig en god følelse i kroppen!

Interval løb er en effektiv træningsform, som kan forbedre din form markant. Jeg bruger app’en interval timer, som kan indstilles som du vil. Jeg foreslår 2 km opvarmning + 1 km nedkøling.

Pause- løb er lavt tempo for at få styr på pulsen igen. Tag så mange runder af det nummer du vælger, som du kan.  Du kan godt kombinere flere numre 🙂

★ Interval løb
Interval løb er en effektiv træningsform, som kan forbedre din form markant. Jeg bruger app’en interval timer, som kan indstilles som du vil.  Jeg foreslår 2 km opvarmning + 1 km nedkøling. Pause- løb er lavt tempo for at få styr på pulsen igen. Tag så mange runder af det nummer du vælger, som du kan.  Du kan godt kombinere flere numre!
1.  10-20-30-metoden, hvor du løber 30 sek lavt tempo, 20 sek moderat tempo, 10 sek spurt.
2. 1 min spurt + 30 sek moderat.
3. 30 sek spurt + 10 sek pause
4. 40 sek spurt + 20 sek pause
5. Pyramide intervaller:  Start med 10 sek spurt og 50 sek pause. Derefter stiger spurten med 10 sekunder og pausen falder med 10 sek. Når du spurter 1 min og har 0 sek pause – kan du køre pyramiden ned af igen.
6. Progressive intervaller: 15 sek spurt – og 15 sek pause. Tempoet skal blive hurtigere og hurtigere.
7. Løb op af bakke. Find en kort bakke, hvor du kan løbe op – og lunte ned. Når du løber op af bakke, så stiger pulsen.
8. 250 meter spurt, 250 meter pause-løb.
9. 1000 m interval – Pause som du behøver
10. 100 meter spurt – ALL OUT… Og den pause du behøver.

Maya

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.