Sådan strukturerer jeg min arbejdsuge som selvstændig – et kig i min kalender!

2016-08-11 12.00.27

I dag havde jeg møde med søde Kathrine, som er min coach. Jeg har oplevet, at den sidste tid som selvstændig har været lidt ustruktureret, og at jeg har manglet lidt “drive”. Det kan måske skyldes, at der er sket en masse omkring mig, som har gjort at min hverdag har været vendt rundt. Nu kan jeg dog virkelig mærke, at jeg har brug for at det bliver sat mere i rammer; hvornår jeg arbejder – og hvornår jeg holder fri.

Derfor har jeg i dag udarbejdet en uge-kalender, som kan hjælpe mig med at planlægge min tid.  Ifølge Kathrine er det vigtigt at jeg sætter sig ned søndag – og planlægger min kommende uge, fordi jeg ofte har så mange bolde i luften. Det er også vigtigt at jeg får sat ALT i kalenderen og at jeg er realistisk omkring min tid – så hellere sæt lidt bedre tid af, end man egentligt havde tænkt. Jeg kan selvfølgelig godt bytte om på opgaverne, for det er jo netop dén frihed man har som selvstændig, men opgaver kan ikke umiddelbart bare ryge ud af kalenderen, men så må jeg tage aftener eller weekenden i brug.

Jeg sover relativt længe, og har også valgt at min dag skal starte med fitness, fordi sådan har jeg det bedst. Det er to ting som har værdi for mig, og som jeg netop har muligheden for, når jeg selv skal strukturere min arbejdsdag. Det betyder også at jeg har nogle relativt lange dage. Jeg træner 5-6 x om ugen, og engang i mellem er det først om eftermiddagen især hvis det er crossfit, hvilket betyder at jeg har to timer om morgenen til at lave noget ekstra, huslige opgaver,  indkøb mm. Jeg vil forsøge, at holde mine aftener og weekender fri. At tjekke mails og sociale medier er noget jeg gør i løbet af dagen – mange gange, og derfor er det ikke lige sat på ! 🙂

Jeg vil gerne lave ca. 7 blogindlæg om ugen, ét til hver af ugens dage – hvoraf der er ca. 2 opskrifter pr. uge. Derudover er jeg startet på et BOG-projekt, som jeg glæder mig til at fortælle meget meget mere om. Ydermere har jeg planer om snart at opstarte en youtube-kanal fyldt med en masse inspiration til træningen. I må endelig “subscribe” så i er klar til, når der sker noget: Her. 

Min skitse til en arbejdsuge ser derfor således ud:  
Mandag: Blog-dag 
08.15-10.00 Fitness
10.00-10.30: Bad + morgenmad
10.30-13.00: Skrive blogindlæg.
13.00-13.30: Frokost
13.30-15.00: Opskrift udvikling
15.00-16.00: Lave blogindlæg om opskrifterne.

Tirsdag: Kontor-dag med Julie Bruun
08.15-10.00: Fitness/udendørstræning
10.00-10.30: Morgenmad
11.00-14.00: Filme videoer til youtube og blog.
14.30-16.30: Redigere videoer og skrive blog-indlæg.

Onsdag: 
08.15-10.00: Fitness
10.00-10.30: Bad + morgenmad
10.30-13.00: Skrive blogindlæg
13.00-13.30: frokost
13.30-17.30: Arbejde på bog.

Torsdag:
08.15-10.00: Fitness
10.00-10.30: bad + morgenmad
10.30-13.00: Skrive blogindlæg
13.00-13.30: frokost
13.30-16.00:  Tage stilling til og etablerer forskellige samarbejdsaftaler med virksomheder.

Fredag: 
08.15-10-00 Fitness
10.30-13.00: Skrive bog
13.00-13.30: Frokost
13.30-15.00: Skrive bog
15.00-16.00: Tjekke at mails + kommentarer for ugens løb er besvaret.
16.00-16.30: Bogføring/regnskab (jeg har en revisor til at lave det meste).

Lørdag:
Fri.

Søndag:
 Fri.
Planlægning af den kommende uge.

Maya

4 Comments
  1. Der er noget jeg har undret mig over og er stødt på ved andre bloggere. Hvordan kan man træne på tom mave og først spise morgenmad så sent. Jeg kan overhovedet ikke fungere hvis jeg ikke har spist inden. Og 3 måltider om dagen, kan jeg heller ikke klare mig på. Men okay. Ved jo godt det er forskelligt for person til person. Tror bare jeg tænker alt for meget på mad. Måske har du et fif til, hvordan man kan fokusere lidt mindre på det. Og det er ikke fordi jeg vejer for meget. Tvært i mod. Men det kan nogle gange fylde for meget og så får jeg nogle gange en total amok dag

    1. Hej Christina 🙂
      Åh, jeg tror det er lidt smag og behag det der med morgenmad! Jeg har det bedst med at træne på tom mave, eller kun med lidt mad i maven… Jeg spiser som regel en banan eller andet frugt – og måske noget knækbrød eller sådan… Bare lige lidt hurtigt mad på vej ud af døren 🙂 ..
      Jeg tror ikke jeg ligefrem vil anbefale at man ikke spiser morgenmad – jeg tror man skal gøre det som ens krop har det bedst med… Jeg spiser klart mest MIDT på dagen… Morgen/aften er jeg ikke så sulten 🙂 ..
      Hmm, måske man bare ikke skal være så restriktiv? Jeg elsker mad :-)..

  2. Hej maya.
    Ja det gør jeg vist også😊.
    Synes forresten det er en dejlig blog du har dig. Der er lidt af hvert, hvilket jeg godt kan li😊. Synes det er sejt du springer ud i din drøm som selvstændig. Jeg har haft samme drøm i mange år, men turde ikke før jeg fik børn, og ja så kom de, og det blev sværere. Nu er de ved at være større, men jeg skal stadig tage fuld ansvar, så økonomidelen fylder en del. Men det er så fedt at følge dig og vide, at du har gjort det til virkelig. Bare jeg havde haft dit mod😊. Håber der kommer masser af succes på din vej☀️

    1. Tak for din søde kommentar 🙂 ..
      Måske du kan gå lidt ned i tid, og starte noget ved siden af 🙂 ..? Så man langsomt skruer op for virksomheden, indtil man tør kaste sig ud i det? 🙂 Knus

Leave a Reply

Your email address will not be published.