Et indblik i min kost – Det spiser jeg typisk på en dag!

Annonce for Bodylab

Jeg får ofte spørgsmål til min kost – og hvordan jeg typisk spiser på en dag. Derfor tænkte jeg, at jeg med dette indlæg ville give jer lidt indblik i, hvordan min kost ser ud.
Jeg er uddannet kostvejleder og personlig træner – og dette er en sund basis-kost, som måske kan være til inspiration for mange af jer.  Jeg har aldrig været typen som spiste det samme dag ud og dag ind. Så derfor er der også mange forslag til hvert måltid!
Jeg vil nu dele lidt inspiration til hvordan min kost “plejer” at se ud.  🙂

Kosttilskud
Jeg bruger kosttilskud fra BODYLAB, som er kvalitetskosttilskud. Jeg er ambassadør for Bodylab, hvilket jeg er fordi det i min optik er nogle af de bedste tilskud på markedet. De har utroligt mange forskellige produkter – og videreudvikler hele tiden, så der kommer nye lækre ting. Jeg bruger især deres proteinbarer som en lækker snack – eller et praktisk mellemmåltid, som er nemt at have med på farten. Derudover bruger jeg proteinpulver i madlavniningen for at øge proteinindholdet, da det giver en bedre mæthed. Jeg er også stor fan af deres forskellige nøddesmør varianter, som kan få i 1kg bøtter – fx. peanutbutter  eller almondbutter / Du kan se det store udvalg: her.


Morgenmad
1.Smoothiebowl: 2 dl Frosne bær, 1 banan, lidt soya-yoghurt og 1 spsk vanille proteinpulver. Ovenpå kunne være fx. mandler, peanutbutter mm. Ovenpå kan jeg også finde på at putte en halv proteinbar skåret i stykker, så virker det nærmest som en luksus granola.
2. Proteinpandekager: 2 æg, 1 banan, 1 spsk proteinpulver med vanille eller chokolade,  lidt havregryn – og evt. lidt mandelmælk  blendes sammen og steges på panden. Ovenpå bruger jeg fx. Soya Yoghurt, Friske bær, peanutbutter, Zero-toppings (fx. chokolade smag).
3. Omelet lavet af 2-3 æg og lidt mælk. Steges på panden. Dertil grøntsager fx. agurk, tomater, forårsløg, lidt avocado.
4. Havregryn med mælk eller havregrød. Jeg topper med bær, forskellige nødder, og gerne lidt mandelsmør
5.Chiagrød eller overnight oats. Det plejer jeg at lave aftenen før ved at blande chiafrø, havregryn og yoghurt. Jeg giver det lidt smag ved fx. at blande lidt vanillepulver i eller lidt appelsinskal.  Topping er typisk nødder eller frugt.
6. Bananvafler med toppings.

OPSKRIFTER: MORGENMAD 


Frokost
1. Rugbrød/riskiks/knækbrød med pålæg eller æg + grøntsager ved siden af.
2. Omelet med stegte grøntsager – måske rugbrød til.
3. En salat med kylling – evt. lidt quinoa eller andet kulhydrat
3.Proteinpandekager (proteinpulver)
4. Rester fra aftensmad

OPSKRIFTER: FROKOST 

Aftensmad
1. Kød/fisk/æg  – med ris, kartofler, quinoa, pasta etc. + grønt
– Det kan være sat sammen på mange forskellige måder men fx.  som salat, suppe, madpandekager, sammenkogt ret med kokosmælk, bagt i ovnen, stegt på panden eller ligende.
2. Vegetarisk ret med fx. linser eller kikærter med masser af grønt.
OPSKRIFTER: AFTENSMAD // VEGETARISK AFTENSMAD 


Mellemmåltider
Jeg spiser typisk 2-3 mellemmåltider i løbet af en dag, det kunne være:
Proteinbarer: enten lækre veganske barer – Eller en af de mange andre varianter.
Grøntsager
Frugt eller bær
Proteinshake: Enten bruger jeg bodylab vegan med vanille og blender sammen med nogle frosne bær og lidt væske – ellers tager jeg Clear Whey  og blander med vand.
Proteinpandekager
Nødder
En grov bolle
Bananbrød 
Hjemmelavet sundere kage
Smoothie
Riskiks med peanutbutter
Knækbrød – Bodylab har nogle i praktisk indpakning for 2 stk. her. 
OPSKRIFT: SUNDE KAGER OG DESSERTER 

Jeg håber, at indlægget kunne være til inspiration. 🙂 
KH. Maya 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.