Så blev det januar – og måske du gerne vil igang med at styrketræne. Disse programmer er for dig, som har gået en smule på hold – og har stiftet bekendtskab med øvelserne, således at du kan træne på egen hånd. Niveau 1 er det letteste – og hvis du har lidt mere erfaring kan du vælge niveau 2. Du kan også starte med niveau 1 i 4 uger og derefter tage niveau 2. Hvis du ikke helt har styr på øvelserne så er mit bedste råd, at google eller youtube dem. Hvis du bor i nærheden af Aarhus, så vil jeg selvfølgelig gerne lave et træningsprogram specifikt til dig – og gennemgå teknikken med dig. I så fald kan du sende mig en mail på Mayalytzhoeft@gmail.com.

Træningsprogram til nybegyndere
“Niveau 1” 

Opvarmning 10 min konditionstræning
A: Benpres 3×15
B: Back Extension 3 x 15
C: Leg Extensions 3 x 15
D: Siddende Kabelrows 3 x 15
E: Skulderpres med håndvægte 3 x 15
F: Brede pushups evt. på knæ 3 x 15
G: Planke: Så længe du kan.

Træningsprogram til nybegyndere
“Niveau 2”
Opvarmning: 10 min konditionstræning
A: TRX Squat eller Squat med Kettlebell 3 x 12-15
B: Rumænsk Dødløft 3 x 12-15
C: Walking Lunges 3 x 12-15
D. Lying Legcurl 3 x 12-15
E: Pull Down 3 x 12-15
F: Seated Rows 3 x 12-15
G: Sit ups 3 x 12-15

ER DU MERE ØVET? Så find programmer her: 
Træningsprogram: Overkrop/underkrop
Træningsprogram: stærkere & hurtigere
Træningsprogram: Øget styrke 

4 Comments
  1. Hej Maya,
    Godt nytår til dig.
    Synes jeg så et løbeprogram her inden for de seneste par dage – men kan ikke finde det??
    Vh Trine

  2. Hej Maya. Stor ros til dig for en fed blog!
    Jeg har ledt længe efter et godt og stabilt træningsprogram, som jeg kan bruge til at komme i gang med stabil og struktureret træning. Jeg er forholdsvis nybegynder, og brug for et program at støtte mig til, og jeg kan rigtig godt lide din stil og din træning. Men programmer hvor man skal løfte store vægte osv. er simpelthen for uoverskueligt og grænseoverskridende (og svært) for mig, så derfor vil jeg spørge om du har et sådan program? Som kan hjælpe en med at komme igang, men uden for mange store vægtløftninger osv.? Det ville være den største hjælp!! Kh Emma

Leave a Reply

Your email address will not be published.