Rejseguide: Meganisi

6b0d266a-0b3a-46a3-b7d5-4fdc059285a2
Rejsen er booket igennem PRIMOTOURS

Jeg er netop hjemvendt fra en skøn ferie på Meganisi. Jeg har fået så mange spørgsmål til vores feriemål, så derfor vil jeg lige uddybe lidt i dette indlæg. Jeg vil selvfølgelig gerne starte med at sige, at jeg gerne vil anbefale jer at rejse dertil, hvis I drømmer om en afslappende ferie uden for meget hurlumhej. Min mor og jeg valgte stedet pga. den fantastiske havudsigt – som på ingen måde skuffede i virkeligheden.  Jeg trængte så meget til en ferie, hvor jeg bare kunne slappe helt af og komme ned i gear.  Jeg havde min bærbar med, men det lykkedes mig at holde helt fri og ikke engang åbne dén. Det var simpelthen så skønt, så jeg håber at det giver mig lidt fornyet energi, det føles allerede sådan! 🙂

Først og fremmest Meganisi er en lille græsk ø, hvor der blot er 2 hoteller. Øen er på størrelse med den danske ø Anholt, altså blot 22,36 km2.Man skal sejle ca. 30 minutter fra byen Nidri på halvøen Lefkas for at komme dertil.
Der bor kun omkring 1000 mennesker på øen, og øen virker meget uspoleret.  Jeg forestiller mig, at der om nogle år er mange hoteller, så det er med at komme afsted, hvis man vil opleve den autentiske græske stemning.  Det var især det jeg forelskede mig i på øen, at det ikke er overturistet og at der ikke står nogle på hvert gadehjørne og vil sælge en det ene eller det andet.

Hotellet hedder  Esperides Resort **** og vi bookede igennem Primo Tours. Min mor og jeg bookede ferien blot 3 uger inden, og vi fik det derfor til en virkelig skarp pris.
Hotellet ligger oppe på en bjergside – og udsigten var derfor fantastisk! Både fra værelset, restauranten og poolområdet. Jeg tror faktisk at alle værelser har havudsigt. Poolområdet var super fint – og endda med jacuzzi, som dog ikke var varmere end resten af poolen!
p1150994Hotellets 5 bygninger på toppen.
p1150986Udsigten fra vores værelse
p1160144 p1160148

Hotellet er med All Inklusive, hvilket jeg synes kan være rart når man er på ferie. Maden var super fin, men ikke den vilde ‘smagsoplevelse’, men vi blev selvfølgelig godt mætte efter hvert måltid.  Vi tog kun ud at spise en enkelt aften på Erikkos i Vathi, hvilket især var en oplevelse, da restauranten havde den skønneste placering lige til vandet. Det er en familieejet fiskerestaurant – og de var simpelthen så søde.
59d23e67-cdbc-4187-89b1-85efab55038dp1160067p1160088
Primotours har også et koncept de kalder Ø-all inclusive, hvilket indebærer at man kan låne cykler, scootere og endda en båd.
Ferien gik primært med at læse bøger ved poolen og gå en masse skønne ture på øen. På hotellet ligger der en mappe med forskellelige forslag til gå og cykelruter, hvilket fungerede super godt. Enkelte gange var jeg dog alligevel glad for, at jeg lige kunne gå på google maps og se om vi var på vej i den rigtige retning.
Den sidste dag lånte vi en båd i 2 timer, og det betød at vi kunne nå ned og se grotterne og sydspidsen af øen.  Jeg vil helt klart anbefale at låne/leje en båd hvis i har mulighed for dét. Det er også muligt at låne snorkeludstyr.
En dag tog vi til Fanari Beach, hvor der går en bus, som er sådan en “reggae” strand, hvor man kan låne kajakker og sup-boards gratis, og ellers bare nyde stemningen på den lækre strand. Vandet er simpelthen SÅ klart, men jeg synes temperaturen var lidt for lav til at hoppe i.

p1160154 p11602167bc964a1-556b-4d21-98f5-e887b197828f

Nu vil jeg slutte dette indlæg. Jeg håber, at I har fået svar på jeres spørgsmål, ellers må I endelig skrive.  Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer, hvor jeres favoritferiedestinationer er – eller hvor turen går hen for jer denne sommer?
Jeg pakker faktisk kufferten snart igen, da turen på søndag går til Portugal. Det skal jeg nok lige fortælle mere om. <3
Jeg vil lige dele lidt ekstra billeder.
p1160253Bådtur rundt om Meganisi. c0334933-c796-4ede-9f68-fd944053055ap1160218
p1160005p1160164p1160223p1160341
13af603e-7a6f-4f12-8144-2c3494acdcdcMaya

9 Comments
  1. Hold da helt op – det ser virkelig fantastisk og dejlig ud. Helt afslappende for sjælen

2. Tak for en fin anmeldelse. Er det noget du kan anbefale til en børnefamilie med to børn på hhv. 5 og 8 år?

1. Hej Steffen 🙂
      meganisi er fantastisk, en ret uspoleret perle..
      Jeg synes ikke, at hotellet var specielt børnevenligt nej… 🙂
      Og nok heller ikke området som sådan… Vi nød at cykle, leje båd og vandre i bjergene.. Men det tror jeg ikke børn synes er lige så fedt.. 🙂
      Jeg synes i skal gå efter et hotel som har mere underholdning for børnene 🙂
      KH

1. Rigtig god tur, nyd det! 🙂
      Og husk at lån båden 2 timer – det er fedt at komme rundt at se øen til havs! 🙂

3. Dejligt med sådanne oplevelser der bliver delt ?
    Vi overvejer selv tag afsted 1 uge midt september.
    Kan du sige noget om hvad der er af spisesteder nede i byen da vi ikke vil gå efter All inklusiv og vi er ikke til fiske restaurant ?

1. Hej Michael
      Øen er meget lille, så der er ikke sindssygt mange restauranter! 🙂 …
      Vi spiste kun hos Erikkos i Vathi, og selvom jeg skriver fiskerestaurant, så var der også andre ting- husker det som om at jeg fik en bøf af en art. 🙂
      Det var i nogenlunde gåafstand til hotellet… Husker det som om at der var et par restauranter i byen, men ikke mange !:-)

Så vidt jeg husker var all-incl ret billigt – så tror godt det kan betale sig, selvom man så tager et par aftener til byen.
      Men ja maden på hotellet var ikke en oplevelse… men tilgengæld var udsigten FANTASTISK!!! 🙂

Betal gerne det ekstra for at få havudsigt..

har faktisk talt med min mor om at tage dertil igen!

Man kan gratis låne båd en dag, så det gjorde vi – mega fedt
      KH

4. Vi er lige kommet hjem fra en uges ferie på Meganisi, og det ER fantastisk. udsigten over hav og nærliggende øer er ikke til at blive færdig med.
    Der er flere steder i den nærmeste landsby Spartochori, hvor man kan spise. Vi besøgte bl.a. Tropicana ved udsigtspladsen til frokost. Til aften var vi hos Lakis, der har en helt forrygende tzatziki, senere fik vi også fisk der. Hos Tsovolas spiste vi også et par gange. Den græske salat går man aldrig fejl af. Til hovedretterne er der ofte pommes frites, og næsten ikke andet, men der går salaten eller tzatzikien fint til. Man behøver ikke tage til Vathi for at spise. Der er meget mere turistet i Vathi. Katomeri besøgte vi ikke.

Kunne godt finde på at vælge Meganisi en anden gang.